A nerostou?

Hodnota peněz je čistě subjektivní záležitostí každého jedince. Někdo dokáže stokorunu vydělat za vteřinu, někdo na ni dře hodinu a půl. Někdo nosí zmuchlané stovky po kapsách, pro někoho tato částka znamená nasycení celé rodiny po dobu dvou dnů. Jak je ale známo, halíře dělají talíře a lze se shodnout na tom, že sto korun českých není zrovna málo. Zcela jiná otázka je poté to, jak s takovou stokorunou dokážou Češi naložit. To ovšem souvisí s finanční gramotností, která v posledních letech sice vzrůstá, finance přesto zůstávají rizikovou oblastí českých domácností. Na druhou stranu i lidé hýřiví chtějí ušetřit, pokud existuje jednoduchý způsob. A právě o jednom z těchto způsobů informuje českou veřejnost dodavatel elektřiny a plynu Centropol.

„Pro Centropol je kampaň #Kilovník otázkou firemní kultury. Chceme se svým zákazníkům více přiblížit a pomoci jim pochopit, že energetický trh může fungovat jinak, než si doposud mysleli. Proto pokračujeme s otevíráním dalších zákaznických center a s akcemi tohoto typu. Chceme své stávající i budoucí klienty potkávat tváří v tvář a diskutovat s nimi o tom, jak jim lze v otázkách finančních úspor za energie pomoci. Protože chtě nechtě, s penězi je potřeba nakládat efektivně, na stromech totiž opravdu nerostou,“ komentuje celou akci obchodní ředitel Centropolu Tomáš Hlaváček.

 

Změnou dodavatele lze ušetřit tisíce korun ročně

Průzkum má zároveň otevřít diskuzi nad tématy rodinných financí, úspor a poskytování služeb, z nichž některé v České republice stále nedosahují celosvětového standardu. „Negativně vnímány jsou jakožto poskytovatelé služeb české energetické společnosti. Lidé je mají spojeny s neprofesionálním přístupem, podomním prodejem a horou byrokracie v případě změny smlouvy či přestupu. Současná situace však už taková dávno není. Kdyby lidé tušili, jak je změna dodavatele jednoduchá, energetický trh by byl mnohem více v pohybu,“ dodává Hlaváček. Neochota měnit dodavatele je totiž podle Centropolu jeden ze základních problémů, proč lidé na dodávkách plynu a elektřiny ne a ne ušetřit. Stačí nevhodně nastavený tarif či neznalost dané problematiky a české domácnosti utrácí až několik tisíc korun ročně navíc zcela zbytečně.

Změna dodavatele je přitom otázkou jediného úkonu, a to kontaktování energetické společnosti, kterou si zákazník vybere. Ta k dalším nutným úkonům potřebuje pouze poslední vyúčtování a plnou moc. „Problém je zároveň i v tom, že lidé neví, kolik by za plyn či elektřinu vůbec měli platit. Proto často dochází k nevhodnému nastavení záloh, které mají za následek zbytečné přeplatky či naopak nedoplatky. My se zákazníkem spolu s jeho možnostmi zkonzultujeme i vývoj cen elektřiny a plynu za poslední roky a můžeme doporučit i jiné způsoby, jak lze ušetřit.  Toho lze docílit i výběrem správných spotřebičů a ekonomickým provozem domácnosti,“ uzavírá Tomáš Hlaváček.

A co vy? Máte pocit, že peníze rostou na stromech? Nebo vítáte každou možnost, jak ušetřit a neplatit za poskytnuté služby zbytečně moc? Nejen o tom můžete diskutovat se zástupci Centropolu. Kampaň #Kilovník je putovní a bude se konat na různých místech České republiky. Kde to bude lze sledovat například na Facebooku společnosti.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno