Mezi hlavní pilíře úspěchu většiny firem patří silný prodejní tým plný talentovaných osobností. A přestože si většinou v kontextu úspěšného prodejce představíme sympatického muže v obleku, analýzy ukazují, že v této oblasti vynikají spíše ženy. Podle Hubspotu mají o 5 % vyšší pravděpodobnost uzavření obchodu než pánové a o něco vyšší procento žen než mužů splní svou kvótu (70 % oproti 67 %).
Proč jsou ale ženy v prodeji tak úspěšné? Odpověď se skrývá v několika klíčových vlastnostech, které mají ženy ve srovnání s muži obvykle na vyšší úrovni. Jedná s o empatii a schopnost naslouchat a budovat vztahy. Tyto vlastnosti, které jsou pro vynikající prodejní výsledky nezbytné, ženy přirozeně ovládají.
Síla emoční inteligence
Mít po ruce špičkový CRM software mnohdy nestačí. Ačkoliv je nezbytnou pomůckou, alfou a omegou špičkového zákaznického servisu je vysoká úroveň emoční inteligence (EQ). Lidé s vysokým EQ jsou mistři v aktivním a uctivém naslouchání. Mnoho žen má vrozenou schopnost budovat důvěru, navazovat vztahy a naslouchat potřebám zákazníků.
Výhody žen v prodejním týmu potvrdily studie
Prodejci s vysokým EQ, kterými ženy obvykle jsou, bývají nadprůměrně trpěliví. Umí se přizpůsobit emočním stavům svých potenciálních zákazníků, zůstat pozitivní i tváří v tvář odmítnutí a budovat si se zákazníky silné vazby, které vedou k dlouhodobé spokojenosti, a tím i udržení zákazníků.
Ženy vnášejí do světa prodeje jedinečnou kombinaci empatie, budování vztahů a komunikačních dovedností, a proto jsou v každém prodejním týmu velmi důležité. Podle studie Illinoiské univerzity v Chicagu společnosti s vyšší genderovou diverzitou dosahují o 15 % vyššího zisku oproti firmám, jejichž prodejní jádro tvoří především muži.
Jiný výzkum ukázal, že organizace s ženami v představenstvech dosahují o 42 % vyšší návratnosti tržeb oproti firmám s menším zastoupením žen. Dámské osazenstvo navíc setrvává ve svých prodejních pozicích v průměru o rok déle než muži.