Účelnost na prvním místě
V první řadě je potřeba specifikovat, jaký má mít prostor účel a k čemu má sloužit. Jak se nejspíš budou lidé pobývající v místnosti cítit a jaký pocit jim má prostor navozovat. Přizpůsobení interiéru potřebám a případně také životnímu stylu majitelů je při návrzích klíčové. V případě komerčních prostor nebude mít ani do detailů vychytaný výsledek takový efekt, pokud se nevezme v potaz uživatelská zkušenost. Existuje mnoho drobností, které ve finále zajistí, že se zákazníci budou do prostoru s radostí vracet. A právě odborníci vám pomohou docílit správného efektu. „Při spolupráci klademe důraz na individuální přístup. Naším cílem je, aby se klienti cítili v nových prostorech příjemně.“ říká Pavel Kružík, majitel firmy PK Interiér. Například velký masivní stůl může na první pohled vypadat obdivuhodně, pokud se ale kolem něj téměř nebude dát projít, jeho vnímání se změní na naddimenzovanou zbytečnost. A to je velká škoda.
Nevyhazujte vše staré
Méně je někdy více a to platí i v interiéru. Pořádný úklid je potřeba před každou renovací, všechno však nemusí skončit u popelnice. Zkušený odborník při renovaci prostor využije v maximální možné míře stávající vybavení. Z nábytku vybere, co je využitelné, co je vhodné pro restaurování a do zbývajících částí navrhne nové odpovídající vybavení. Dbejte na kvalitní materiály. Co se zprvu může zdát jako ušetření, se rychlým opotřebením stane nadbytečným výdajem.
Nezapomeňte na detaily
Důležité je domyslet návrh do detailů. Specifickými detaily vtisknete do prostoru vlastní stopu. Komunikujte s designéry a realizátory a přeneste na ně celou svou vizi, lépe se vám pak bude spolupracovat a výsledek bude v daných mantinelech kopírovat vaše představy. Nechte si však poradit a doporučit, co je pro daný prostor nejvhodnější volbou. Respektujte firemní identitu, zkuste vnést do interiéru myšlenky, které vaše firma vyznává. Originálnost se na dnešním trhu cení nejvíce.