Draslík a hořčík tvoří neoddělitelné duo, které je pro naše tělo obzvlášť důležité. Tyto dva minerály se totiž v našich buňkách vyskytují nejvíce ze všech prvků, chrání nás před poruchami srdce, cév, nervů a svalů. Právě kvůli těm svalům je vhodné při vyšší fyzické zátěži navýšit jejich příjem.

 

Jak se projevuje nedostatek hořčíku a draslíku?

Únava, zmatenost, poruchy funkce ledvin a trávicího ústrojí. To jsou hlavní příznaky nedostatku draslíku. Málo hořčíku se projevuje závratěmi, depresemi, svalovou slabostí, únavou, padáním vlasů, lámavostí nehtů a křečemi. Velmi často se stává, že se hladina draslíku sníží vlivem poklesu hořčíku. Tyto dva minerály jsou opravdu těsně provázané.

Ale pozor! Zatímco hořčíkem se předávkovat nelze, nadbytek draslíku má močopudné účinky a způsobuje poruchy srdečního rytmu, jež mohou vést až ke svalové paralýze a srdečnímu selhání.

 

Jak draslík a hořčík doplnit?

Vyskytují se v běžné potravě. Draslík je v banánech, bramborách, luštěninách, celeru a kořenové zelenině, petrželi, obilných klíčcích, meruňkách, oříšcích, avokádu, semenech a sušených fících. Hořčík najdete v sezamových semínkách, zelené listové zelenině, kakau, mandlích, máku, ovesných vločkách či celozrnných obilninách.

Příjem obou minerálů z potravy ovšem u většiny lidí není dostatečný. Jestli na sobě cítíte některé z uvedených příznaků, nebo vás v noci dokonce budí křeče, pořiďte si doplněk stravy Draslík + hořčík 60 tablet. Pokud více sportujete, hodí se zvýšit jejich příjem.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno