Šetřit na kvalitě se nevyplácí
Abychom ale nevzali šetření za špatný konec, je nutné upozornit (i když vy to jistě víte), že právě kvalita je to, na čem se šetřit nemá. Ono se to totiž ve výsledku vůbec nevyplatí. Na čem ušetřit, je jedině marže obchodníků. To znamená, že bychom vždy měli hledat kvalitní produkty a kupovat je od těch prodejců, kteří je nabízejí nejlevněji.
Nakupovat můžeme případně rovnou u zdroje, ale málokomu se poštěstí, aby bydlel v blízkosti několika farem, sadů a zahradnictví.
Cenu vody a stočného neovlivníme
Jediné, s čím ohledně ceny nic nenaděláme, je vodné a stočné. To je natolik náročná síť dodávek a odběrů, že ji v jednom místě provozuje vždy jen jeden provozovatel. Co můžeme výrazně ovlivnit, je množství spotřebované vody. Dáváme si tedy záležet na tom, abychom s ní šetřili, nenecháme ji zbytečně téct.
Také pořídíme perlátory a omezovače splachování, které jsou schopné ušetřit velké množství vody, aniž bychom my poznali nějaký rozdíl ve spotřebě (tedy kromě toho, že do hrnce nám voda na vaření těstovin poteče o něco déle).
Vše ostatní je nabízeno za různé ceny, a to včetně energií
U ostatního zboží už jsme na tom o poznání lépe. Jak energie, tak potraviny, ale právě i ona zmiňovaná drogerie jsou nabízeny u různých obchodníků za různé ceny. A ty se mění i v čase.
Takže jste jistě zaznamenali kampaně za snížení cen elektrické energie a plynu. Byly a jsou poměrně úspěšné, mnoho domácností opravdu šetří tisícikoruny ročně. Takže pokud jste již delší dobu u jednoho dodavatele energií, poohlédněte se po cenách i jinde.
Nemusíte se snažit orientovat se v jejich cenících. Stačí dát ne webu dodavatele energií požadavek, aby vám zavolali. Rádi to udělají a vše vám vysvětlí a převedou ceny do praxe tak, abyste mohli porovnat své současné náklady s případem, kdy byste přešli k nim. Jediné, co si musíte přichystat, je vyúčtování za předchozí období.
Nejen v případě potravin a drogerie vám pomůže Letákomat
Pro všechny z nás, co chtějí ušetřit právě na maržích obchodníků, vznikl projekt Letakomat.cz, který na jedno místo soustředí letáky z mnoha marketů. Filosofií obchodů je lidem poskytnout na jednom místě aktuální přehled o akcích, tedy zvýhodněných cenách, nabízených v různých obchodech.
Zaměření obchodů, se kterými Letákomat spolupracuje, je velmi široké. Takže tu najdete letáky jak potravin a drogerií, tak i obchodů s elektrem, nábytkem, s hobby zaměřením. Spolupracují však i s obchody změřenými na prodej oděvů, obuvi a sportu.
Šetření při každém nákupu
Samozřejmostí takové služby je pravidelné zasílání letáků na email. Díky tomu můžete šetřit opravdu při každém nakupování, protože do obchodu přijdete informačně připravení. Jestliže máte mobilní data, můžete kdykoliv prohlížet letáky online.
Například pokud nakupujete v Kauflandu, můžete se díky Letákomatu, který vám bude pravidelně zasílat Kaufland leták, vždy předem přichystat na výhodný nákup, díky kterému můžete ušetřit i stokoruny.
S nakupovaným množstvím to ale nepřehánějte
Mnoho lidí podlehne tlaku akce a najednou nakoupí více zboží, než jsou pak reálně schopní spotřebovat. To je psychologický efekt, který u nákupů v akcích přirozeně vzniká. Obchodníci jej využívají ve svůj prospěch – a pokud se mu neubráníte, ve výsledku neušetříte vůbec nic.
Jak tedy na akce?
Než půjdete na nákup, naplánujte si, co doma vlastně potřebujete. Z letáků si pak vytáhněte zboží, které doma opravdu uplatníte, včetně jeho množství. A toho se při nákupu striktně držte. Samozřejmě cestou potkáte něco, na co jste v seznamu zapomněli. Snažte se však nepodléhat momentálním touhám po zlevněném zboží, u kterého si jeho spotřebou či unošením nejste zcela jistí.
Časem také vysledujete, že nabídka akcí se u každého obchodníka opakuje, i v jakých intervalech. Takže například trvanlivé potraviny či drogerii zvládnete nakoupit do zásoby tak, abyste vydrželi do další akce. Jen to chce znát svou domácnost a také mít úložné prostory. Přehled o nabídce obchodů vám zprostředkuje Letákomat.cz.
Já třeba také nakupuji jenom z nákupního seznamu. Doma se podívám co mně zrovna chybí a zbytek nakoupím v obchodě. Ale snažím se tam také vždy strávit co nejméně času. Jinak bych byla úplně jasný cíl těch reklamních poutačů. Já třeba někdy sama sebe přistihnu jak poslouchám to radio na recepty.. No hrůza.
Do toho jejich rádia se hlavně nesmíš zaposlouchat nebo je to velký malér. Já jsem takhle jednou šla jenom pro vepřovou panenku a nakonec jsem se vrátila s nákupem jak pro celou rodinu. Přitom jsem doma už měla rozehřátou titanovou pánev, takže jsme kvůli jejich rádiu málem vyhořeli.
Ty odcházíš z baráku i když máš zapnutý sporák? Tak to já bych si teda nikdy netroufla. Nikdy totiž nevíš co se ti a nebo někomu může stát a najednou se ocitneš v situaci kdy se nikdo nebude mít jak dostat do baráku a kvůli něčemu tak nepředvídatelnému třeba vyhoříte. To už nedělej, prosím.
Mně pomáhá nákupní seznam a neberu nic jiného než co je na něm. 🙂