Vsaďte na bílkoviny

Základem je pestrá a vyvážená strava. Nacházet by se v ní mělo vše, co váš organismus potřebuje, aby fungoval tak, jak má – tedy tuky, sacharidy a především dostatečné množství bílkovin. Právě ony totiž zasytí, vedle tuků, téměř nejvíce, vaše tělo tak nebude hladovět a ani se stresovat. Konzumovat byste je měli jak v rostlinné, tak v živočišné variantě. Velké množství bílkovin se nachází v mase, vajíčkách, luštěninách či mléčných výrobcích.

 

Mlsejte zdravě

Sladkému dokáže odolat jen málokdo. Bude-li vás proto honit mlsná, sáhněte po pamlscích, které se na vaší postavě nepodepíšou. Místo čokolády upřednostněte raději sušené ovoce, které vám dodá nejen energii, ale také potřebné živiny. Zachována v něm totiž zůstává většina látek jako v tom čerstvém, tedy vitamíny, minerály i vláknina. Ovšem i tuto dobrotu je třeba si užívat s mírou, 100 g sušeného ovoce se energeticky vyrovná až pětinásobnému množství ovoce čerstvého. Kontrolujte, jestli ovoce není doslazované, někdy totiž výrobky obsahují přidaný tuk i cukr, dalším „bonusem“ pak bývají konzervační látky. Nejlépe proto uděláte, když si pořídíte sušičku ovoce a zdravé pochoutky si budete doma chystat sami.

 

Každý pohyb se počítá

Zvyšte výdej energie a denně se hýbejte. Nic naplat, chcete-li zhubnout a dostat se do kondice, bez pohybu to nepůjde. Mnohdy postačí začít malými drobnostmi – místo výtahu použít schody nebo vystoupit z tramvaje o zastávku dřív. Uvidíte, jak vám pravidelná procházka na čerstvém vzduchu prospěje jak fyzicky, tak duševně. Čas od času vyrazte třeba na kolo nebo do fitness centra. Stroje na cvičení si můžete pořídit také domů – třeba díky multifunkční posilovací věži si takové malé fitko vytvoříte v podstatě kdekoli. Vyrýsované postavy můžete dosáhnout také s obyčejnými činkami, které nepředstavují nijak závratnou investici a přitom přináší kýžené výsledky. Tak, pusťte se do toho, ať se můžete brzy těšit z vysněné postavy!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno