Dle oficiálních dat Českého statistického úřadu dosáhl v letech 2015 podíl osob ohrožených příjmovou chudobou téměř 10 %, přičemž mezi nejohroženější skupiny rozhodně patří děti a mládež do věku 18 let. Podíl osob ohrožených chudobou v této věkové skupině činí dokonce až neuvěřitelných 15 %.
„Většina těchto rodin žije ve velice ztížených podmínkách a mnozí z nich, především maminky s dětmi, se stávají klienty námi provozovaných sociálních zařízení. Často přicházejí bez jakýchkoliv prostředků a jsou v opravdu nepříjemné situaci, kde i nejmenší výpomoc typu poskytnutí oblečení, hygienických prostředků má pro ně opravdu obrovský význam. Jednorázová podpora však není vždy idálním řešením, proto nabízíme svým potencionálním klientům také rozšiřující služby důležité pro jejich další životní cestu, jako jsou pomoc při komunikaci s jednotlivými úřady a dalšími institucemi, učíme je správnému hospodaření či jim pomáháme získat zajímavé zaměstnání,“ uvádí Miroslava Jirůtková, vedoucí Programového oddělení Úřadu ČČK.
S jasně nastaveným cílem pomoci těm nejpotřebnějším zahájili Český červený kříž, Procter & Gamble a Globus moderní program “S malou pomocí k velké radosti”. Ambasadorkou se stala oblíbená zpěvačka a taktéž modelka Jitka Boho, matka roční dcery Rosalie.
Od 9. února do 19. dubna bude dětem věnováno 1 % z ceny výrobků P&G zakoupených ve známé obchodní síti zvané Globus. Do programu jsou zahrnuty například oblíbené plenky Pampers, Always, produkty vlasové péče Head & Shoulders a také Pantene, výrobky pro péči o domov a také o tkaniny Ariel, Bonux, Lenor a Jar či produkty pro muže Old Spice a Gillette.
„Procter & Gamble v Čechách aktivně podporuje zdejší komunity, ve kterých žijeme a zároveň pracujeme. I prostřednictvím snahy, kterou dnes ve spolupráci s Českým červeným křížem a Globusem spouštíme, P&G pokračuje ve svých činnostech společenské odpovědnosti a pomůže nejmenším žadatelům nejen finančně, ale i svými kvalitními produkty. Pro ty nejmenší doručíme mimo jiné i plenky Pampers a kvalitní zubní kartáčky a také pasty od známého výrobce Oral-B,“ uvedl Matej Podobnik, manažer korporátní komunikace Procter & Gamble.
„Vždy se velmi rádi a ochotně zapojujeme do smysluplných a cílevědomých charitativních akcí. Troufnu si dokonce vypovědět, že je naší povinností podělit se o náš úspěch s těmi, kteří takové štěstí ve svém životě neměli a nevypadá to, že by se jejich situace měla v dohhledné době měnit. Naši zákazníci nás v tom podporují a angažují se společně s naší vizí o lepší budoucnosti potřebných. Tato iniciativa v přímé spolupráci s Českým červeným křížem a Procter & Gamble je pro nás nesmírně důležitá, jelikož pomůže těm nejpotřebnějším dětem,“ vysvětluje Pavla Hobíková, vedoucí externí komunikace Globus.
Jitka Boho zve všechny, aby se k ní přidali a zapojili se v tradičních hypermarketech Globus do iniciativy “S malou pomocí k velké radosti”. “Každý může pomoci zařídit dětem v nouzi útulnější domov, prostředky, ale i pomůcky. Jako matky se mě toto téma velice dotýká a vím, jak je důležité poskytnout dítěti vše pro jeho lepší budoucnost. Nyní můžeme všichni úplně jednoduše během tradičního nákupu udělat obrovskou radost dětem, které to potřebují” vysvětluje Jitka Boho.
Získané finanční prostředky jsou určeny na podporu dětí žijících v azylových domech Českého červeného kříže v Berouně, Kladně, Jičíně a Svitavách, kde podpoří jejich zdravý a samozřejmě i šťastný růst.
Kontakt pro média
Hana Pazderková
Neopublic Porter Novelli
Tel.: +420 774 741 800
Email: hanka.pazderkova@neopublic.cz
Portfólio firmy Procter & Gamble
P&G se svými prověřenými, kvalitními a předními značkami slouží spotřebitelům po celém světě. Jeho portfolio zahrnuje značky jako jsou například známé Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, a Whisper®. P&G působí v přibližně v 70 zemích světa. Pro novinky a informace o této společnosti P&G a jejích značkách navštivte webovou stránku http://www.pg.com.
Portfólio firmy Globus
Aktivita rodinné společnosti Globus zahájil roku 1828 zkušený obchodník Franz Bruch otevřením prvního obchodu s potravinami v sárském St. Wendelu. V aktuální době stojí v popředí společnosti představitel již páté generace v řadě rodiny Bruchů – Thomas Bruch. Na český trh vstoupil Globus v roce 1991 založením společnosti Globus Praha s.r.o. Úplně první český hypermarket byl otevřen 4. listopadu léta 1996 v Brně – Ivanovicích. V současné době se na celém území České republiky nachází 15 hypermarketů. Hypermarkety disponují celkovou vlastní výrobou v řeznickém úseku, úplnou pekárenskou produkcí včetně cukrářství a vlastní sítí restauracemi. Globus ČR je držitelem několika prestižních ocenění jako je třeba Obchodník roku v oblasti „Prodejce potravin“. Více informací na příslušných webových stránkách www.globus.cz.
Portfólio firmy Český Červený kříž
Český červený kříž je jednou ze 190 globálních úspěšných organizací Mezinárodního hnutí Červeného kříže a Červeného půlměsíce. Jako hlavní spolek s celorepublikovou působností je obcodním partnerem veřejné správy pro oblast sociální, zdravotní a rovněž humanitární. V aktuální době má téměř na 20 000 členů a také dobrovolníků. Mezi základní programové činnosti ČČK patří kupříkladu výchova obyvatelstva ke znalosti poskytování důležité první pomoci, propagace a oceňování bezpříspěvkového dárcovství krve, poskytování sociálních služeb či pořádání rekondičních pobytů pro nejmenší i pro naše seniory. ČČK v neposlední řadě působí jako další výpomocná složka IZS a poskytuje kvalifikovanou pomoc v případě mimořádných událostí.