Pravidelná pohybová aktivita je nutnou podmínkou nejen dobré kondice, ale i pevného zdraví. Pohyb v jakékoliv podobě urychluje snahu po dosažení optimální tělesné hmotnosti, pomáhá nastartovat spalování tuků, zpevní svalstvo a zlepší kondici. Díky tomu budete vypadat mladší a atraktivnější a také se vám do těla vyplaví endorfiny, takže se budete cítit šťastnější. A to už za pár minut týdně stojí.

Začněte pozvolna

Jestliže nejste zvyklí se hýbat, nemá smysl pouštět se hned zpočátku do přemrštěných fyzických výkonů. V případě pohybové aktivity je totiž spíše než vysoká intenzita důležitá pravidelnost. Jedině tak může mít vliv na vaše zdraví a kondici. Začínáte-li se sportem, začínejte postupně. Nejdříve alespoň půlhodinu denně věnujte nějaké méně fyzicky náročné aktivitě. Můžete se vydat na procházku, okopat záhon anebo místo hromadnou dopravou či autem jít do práce pěšky nebo na kole. Každá snaha se počítá. Myslete ale na to, že aby měla pohybová aktivita dlouhodobý účinek, je nutné postupně navyšovat její intenzitu.

Když na pohyb není energie

Co když ale nezbývá síla na to po vysilujícím pracovním dni ještě sportovat? Pak je potřeba organismu trochu pomoci a nastartovat jeho přirozené procesy. K tomu skvěle poslouží přírodní adaptogeny. Mezi ty patří například ašvaganda anebo kotvičník. Obě tyto bylinky si můžete vypěstovat doma. Kotvičník je dokonce mrazuvzdorný. Mnohem jednodušší ale budete, jestliže si je pořídíte v podobě předem namletého prášku anebo plněných kapslí. Jejich konzumace bude mnohem snazší a rychleji vám přinesou kýžený efekt, tedy dostatek energie na pohybovou aktivitu. Účinky kotvičníku i ašvagandy vás překvapí.

Energie z potravy

Dostatek síly na pohyb získáte také vhodnou skladbou stravy. Zařaďte do svého jídelníčku alespoň pět porcí zeleniny denně a své pokrmy upravujte nejlépe vařením anebo dušením. Omezte smažení. Moderní způsob vaření v páře je pro dobrou kondici také vhodný. Z mas upřednostněte spíše ta bílá a libová a dopřejte si dostatek mléčných výrobků, především jogurtů a zakysaných produktů, které podpoří kondici vašeho střeva. Jestliže zároveň živočišné tuky nahradíte rostlinnými a přestanete konzumovat potraviny obsahující rychlý cukr, můžete si být jisti, že na sebe příval energie nenechá dlouho čekat.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno