Odemknout dveře u řidiče, usednout a natáhnout se k ostatním dveřím, aby se odemkly i ty. Tak u starších aut vypadalo, a u některých stále vypadá, odemykání dveří auta. Moderní vozy mají centrální zamykání a není tak nutné obíhat dokola všechny dveře, které chceme otevřít.
Běžné vybavení
Centrální zamykání patří dnes u většiny vozů k základní výbavě a považujeme ho za samozřejmost. K odemčení všech dveří stačí jeden klíč, obvykle ten, kterým také startujeme. Jedny klíče od auta tak slouží ke kompletní obsluze vozu, často jsou potřeba i k otevření krytky nádrže nebo kufru. Odemknout jedny dveře umožní automaticky odemknout i ostatní. Novější modely pak už není ani potřeba odemykat ručně, ale mají dálkové ovládání centrálního zamykání. Stačí jednoduše stisknout knoflík na ovladači a auto tak zamkneme nebo odemkneme během vteřiny. Je to praktické a pohodlné, proto když přestane ovládání fungovat, přijdeme o pohodlí. Nejen kvůli našemu komfortu je ale nutná oprava.
Do rukou profesionálů
První, co nás většinou napadne, když marně tiskneme tlačítko a auto nereaguje, je vybitá baterka ovladače. A ruku v ruce s tímto nápadem jde hned další, že si ji vyměníme sami. To však není úplně rozumné, protože to vypadá jednoduše jen na první pohled. Dálkové ovládání bývá skryto v plastové krytce autoklíče a když ji rozebereme, s největší pravděpodobností už se nám ji nepodaří sestavit zpátky tak, aby vše fungovalo. V krytce bývají i další funkce, jako je čip k imobilizéru a klíče se skládají z až 40 komponent. Výměna baterie i jakákoli jiná oprava by tak měla proběhnout v profesionální firmě, která tak zaručí nejen opravu, ale i následnou funkčnost. Někdy může být zapotřebí přeprogramování nebo nové nastavení ovládání, pak se bez odborného zásahu neobejdeme.
Dálkové ovládání jde dodat i do vozů, které mají pouze centrální zamykání, tedy je vyžadováno vložení klíče do zámku. Instalace ovladačů umožní využívat funkci centrálního zamykání i na dálku.